مرجع تخصصی اخبار شهری

به مرجع تخصصی اخبار شهری خوش آمدید

فرمول غذایی برای ابتلا به سرطان


مطالعات بسیاری نشان داده شده است که برخی از غذاها با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند. به گزارش مجله رز ، عصر ایران ، وی به نقل از Health Line نوشت: “سرطان یک بیماری پیچیده است.” انواع مختلفی از سرطان و بسیاری از دلایل بالقوه وجود دارد. از آنجا که …

فرمول غذایی برای ابتلا به سرطان https://rosemag.ir/2021/03/30/فرمول-غذایی-برای-ابتلا-به-سرطان/ مجله رز Mon, 29 Mar 2021 20:15:28 0000 مجله عمومی https://rosemag.ir/2021/03/30/فرمول-غذایی-برای-ابتلا-به-سرطان/ مطالعات بسیاری نشان داده شده است که برخی از غذاها با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند. به گزارش مجله رز ، عصر ایران ، وی به نقل از Health Line نوشت: “سرطان یک بیماری پیچیده است.” انواع مختلفی از سرطان و بسیاری از دلایل بالقوه وجود دارد. از آنجا که …

مطالعات بسیاری نشان داده شده است که برخی از غذاها با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند.

به گزارش مجله رز ، عصر ایران ، وی به نقل از Health Line نوشت: “سرطان یک بیماری پیچیده است.” انواع مختلفی از سرطان و بسیاری از دلایل بالقوه وجود دارد. از آنجا که ، با این حال ، پاسخ ها همه چیز را نمی دانند ، همانطور که از توسعه سرطان مشخص است ، و ایجاد عوامل مختلفی در این امر نقش دارد.

هر سابقه خانوادگی و آرایش ژنتیکی برای نقش در سرطان نقش دارد ، اما این امر برای کنترل عادات و سبک زندگی آنها خارجی است و تأثیر بیشتری دارد. 80 90٪ از تومورهای بدخیم در این مطالعه نشان می دهد که عوامل خارجی.

رژیم غذایی از عوامل مهم سبک زندگی است که باید مورد توجه قرار گیرد. مطالعات زیادی نشان داده شده است که برخی از غذاها با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند.

در این مرحله ، انواع خاصی از مواد غذایی و نوشیدنی ها وجود دارد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

غذاهایی که ممکن است در معرض خطر سرطان باشند باعث افزایش میزان

برخی از غذاها می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و چاقی را افزایش دهند که با انواع خاصی از سرطان مرتبط است. برخی از غذاها نیز سرطان زا هستند ، مواد مضر که می توانند باعث سرطان شوند.

با این حال ، باید توجه داشت که همیشه علت سرطان ، قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا نیست. بنابراین ژنتیک و همچنین سطح و مدت زمان قرار گرفتن در معرض ماده سرطان زا را قرار دهید.

غذای فراوری شده؛

غذای فرآوری شده غذایی از هر نوع دیگر باشد ، نمی توان آن را نگهداری کرد ، که پس از خیساندن نمک یا کنسرو کردن. غذا برای غذاهای فرآوری شده ، بیشتر قرمز ، سبز و از جمله این موارد زیر است:

هات داگ

سلامی

سوسیس؛

گوشت گاو نمک

گوشت گاو خشک

غذاهای فرآوری شده می توانند مواد سرطان زا را تهیه و معنی کنند. به عنوان مثال ، با توجه به مقاله منتشر شده در سال 2018 ، نیترات می تواند منجر به استفاده از سرطان زا N-nitroso شود تولید آن تشکیل شده است انقلاب. هر ماده غذایی هیدروکربن های معطر چند حلقوی سرطان زا (PAHS) است.

از این مطالعه مشخص شد که مواد غذایی سال 2019 عامل اصلی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است ، در حال حرکت در صفوف است. مطالعه دیگری نشان داد که در همان سال گوشت فرآوری شده با سرطان معده در ارتباط است.

در مطالعه 2018 ، محققان دریافتند که مصرف زیاد گوشت فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط است.

غذای سرخ شده؛

وقتی غذاهای نشاسته ای در دمای بالا پخته می شوند ، ترکیبی به نام آکریل آمید تشکیل می شود. این اتفاق می افتد در ظرف پس از پخت ، خطر کباب کردن.

غذاهای نشاسته ای غنی از آکریل آمید مخصوصاً سرخ شده ، محصولات سیب زمینی سرخ شده مانند فوتبال و سیب زمینی سرخ شده هستند.

طبق یک مطالعه در سال 2018 ، مطالعات حیوانی که در حضور افراد انجام شده است ، نشان دهنده اکریل آمید ، سرطان زا است. آكریل آمید آژانس بین المللی تحقیقات و سرطان (IARC) به عنوان مواد بالقوه سرطان زا در انسان شناخته می شود.

براساس این مطالعه ، آکریل آمید ، و از بین رفتن آپوپتوز سلول ریه ها ، یا مرگ یک تازگی بنیادی است. مصرف زیاد غذاهای سرخ شده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و چاقی را افزایش می دهد. این شرایط از نظر استرس اکسیداتیو رشد التهاب نیست ، بلکه این است که آنها هنوز با هم هستند و با خطر سرطان افزایش می یابد.

از گوشت اسهال جلوگیری کنید

غذای اسهال را متوقف کنید ، خصوصاً نقشی که می تواند مواد سرطان زا ایجاد کند. طبق یک مطالعه در سال 2020 ، هیدروکربنهای معطر چند حلقه ای و آمینهای هتروسیکلیک سرطان زا حاصل از پختن غذا در حرارت زیاد (HCAs) است. اینها موادی هستند که می توانند خطر ابتلا به سرطان DNA سلولهای انسان را افزایش دهند تا آنها را تغییر دهد.

یا بهتر است ، در دمای بالا ، یکبار شعله مواد غذایی تهیه شده را بیش از حد بپزید. این موارد شامل مواردی مانند روش های پخت و پز به شرح زیر است:

کباب کردن

باربیکیوکردن

در ماهیتابه را سرخ کنید

FDA مشاهده کرده است ، با پختن بیش از حد مواد غذایی نشاسته ای ، مانند سیب زمینی ، تشکیل آکریل آمید افزایش می یابد. آنها سعی می کنند روشهای پخت و پز سالم تری را برای کاهش خطر مواد سرطان زا در حال گرم شدن از یک طرف قضیه ، کاهش دهند.

آبپزکردن

برای استفاده از زودپز

دم کرده و در دمای پایین پخته می شود

پایین پایین

لبنیات

موارد خاصی وجود دارد که خطر سرطان پروستات نیست ، بلکه تولید لبنیات است. محصولات لبنی شامل موارد زیر است:

شیر نر

پنیر

ماست

طبق یک مطالعه در سال 2014 ، مصرف لبنیات سطح فاکتور رشد 1 انسولین مانند (IGF-1) را افزایش می دهد. این با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است. فاکتور رشد شبه انسولین -1 به تکثیر یا تولید سلولهای سرطانی پروستات افزایش می یابد.

قندها و کربوهیدرات های تصفیه شده

و غذاهای شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند به طور مستقیم خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. برای برخی از این موارد از غذاهایی که شامل موارد زیر است:

شکر ، شیرینی ، نوشیدنی

غذاهای پخته شده

آرد سفید خمیر شده

نان سفید

برنج سفید

این غلات صبحانه شیرین است

مصرف زیاد غذاهای شیرین و نشاسته ای می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و چاقی را افزایش دهد. براساس این مطالعه ، شما قادر به از بین بردن التهاب و همچنین افزایش شرایط استرس اکسیداتیو هستید. این همان است که ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد.

طبق مطالعه سال 2019 ، دیابت نوع 2 خطر ابتلا به سرطان تخمدان ، پستان و آندومتر را افزایش می دهد.

مصرف بیش از حد کربوهیدراتهای تصفیه شده و شکر همچنین می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود که ناشی از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است ، این از مطالعه در سال 2017 است.

از کربوهیدرات های تصفیه شده برای کاهش اثرات جایگزینی آن با سالم تر و استفاده مناسب از آنها

نان گندم کامل

ماکارونی گندم کامل

برنج قهوه ای

بعد از ظهر

اگر

هنگامی که شما در کبد الکل و استالدئید می نوشید ، تجزیه الکل یک ماده سرطان زا است.

طبق یک مطالعه در سال 2017 ، استالدئید و آسیب کلیه در اثر استرس اکسیداتیو ایجاد شده است. حتی جت های eu پیش هدف و سرطانی را هدف قرار می دهند ، اهمیت بدن را کم می کند.

طبق مطالعه ای در سال 2015 ؛ توسط الکل سطح استروژن را در زنان افزایش می دهد. این امر با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان برای گیرنده مثبت استروژن مرتبط بود.

ممکن است برای کاهش خطر سرطان به غذا نیاز داشته باشند؟

طبق تحقیقات علمی برخی غذاها ترکیبات مفیدی هستند که می توانند خطر سرطان را کاهش دهند. این موارد شامل موارد زیر است:

میوه ها و سبزیجات

طبق یک مطالعه در سال 2017 ، میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان آن را. انقلاب ها از استرس اکسیداتیو در سلول هایشان تشکیل شده اند و آسیب DNA می تواند به محافظت از ما کمک کند.

خود

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که آجیل می تواند به کاهش التهاب و خطر سرطان کمک کند.

لوبیا

این غذاها سرشار از فیبر هستند. طبق مطالعه 2015 ، فیبر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ.

غلات کامل

مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به سرطان از سال 2020 با غلات کامل و کمتر. غلات کامل ، مانند کینوا و برنج ، که همچنین فرماندار اصلی فیبر و آنتی اکسیدان ها بود.

ماهی

ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است و طبق مطالعه ای که برای کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها انجام شده ، چربی های سالم هستند که با کاهش التهاب.

پیام آخر


[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 10 فروردين 1400 ] [ 19:54 ] [ ایزابلا ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]